“Kerja Ada Di Mana-Mana”

Kebanyakan filem Hollywood ada adegan atau babak yang lebih kurang begini— Sekeluarga pergi bercuti outstation kat tempat peranginan best. Semasa bercuti tu, sama ada si bapa atau si ibu asyik sibuk menjawab telefon atau menghadap laptop instead of bergembira dengan famili dia. Maka ahli keluarga yang lain pun kompelin le kenapa si bapa atau si ibu tu time bercuti dengan keluarga pun sibuk uruskan hal kerja.

Maknanya kebanyakan jenis pekerjaan sekarang ni boleh dilaksanakan di mana sahaja dan pada bila-bila masa, kan? So why the heck kita mesti ada peraturan kena datang ofis ikut waktu? Why the hell kita perlu ada ofis pun?

Gamaknya ni le maksud konsep “Kerja ada di mana-mana” tu ek? Atau sebenarnya dah terpesong jadi “Kat mana-mana pun kena kerja?” (contoh konsep ni macam industri ‘perjantinaan’ le kan? Boleh beri perkhidmatan di mana saja klien mahu… eheks…) Atau sebenarnya konsep tu sepatutnya ialah “Di mana saja kamu berada, kerja akan menghantui kamu.”

Oya… by the way, mesejnya ialah, keluarga lebih penting daripada kerja tau… ekekekekeke…

Ainama takuunu yudrikumul maut.
“Di mana saja kamu berada, yang mengejar kamu ialah mati.” ~ Firman Allah SWT.

10 Respons to ““Kerja Ada Di Mana-Mana””

  1. Betul! Betul! Ade kawan gua pernah cakap, “Eleh, kalau mati pun, Tuhan tak tanye aku keje pangkat ape dan ape duty aku kat opis.Dia akan tanya ape yang aku lakukan dalam menjaga keluarga aku, suami aku, anak² aku..ye tak?”

    Kat sini, ade kempen ‘NO LEAVE NO LIFE’ –“Tourism Australia’s No Leave, No Life program aims to unlock Australia’s staggering 123 million days of stockpiled annual leave. It provides employees and employers with the tools they need to take leave, discover more about great holiday experiences;
    getting you on your way to your next Aussie break.”

    Gua teruja sebab awal tahun depan, balik kampong!Yahuu!

  2. cam bes dok ostolia kerajaan pakse cuti…….

    kat sini tak bagi cuti pon usaha nak cuti…

    • Kat sini kan ke ada syarikat yang paksa cuti? Tak percaya tunggu raya nanti. Mesti ada kompeni buat forced leave punya tu. Especially nantimasa Tahun Baru Cina… ekekekkekekke…

  3. aku nak cuti, tapi dept aku tinggal 2 org jek yang mana SM aku akan pening jap lagik…huhuhu…aku dengan ko lebih kurang la Zam..ko skg kena layan SM je la kan?? kan? kan??

  4. sila tonton filem click – adam sandler. fuh. sungguh insaf beb.

  5. suka masa dia tgk awek jogging…bam! bam! bam!…
    ekekekeke…

Tinggalkan Jawapan

