Yang Ni Boleh Kut?

Di tahap mana pandemic influenza A(H1N1) di Perancis sekarang ek? Presiden Perancis Nicolas Sarkozy nak larang juga ke kalau wanita bahkan kaum jantan juga sekarang ni di Perancis ikut berfesyen ala-burqa gitu? Tapi bukan burqa le. Surgical mask le tapi… eheks… Dan tahap pandemic H-satu-N-satu di Britain pula kat mana sekarang ek? Saira Khan pejuang kebebasan bagi pihak para wanita-yang-ditindas-oleh-sehelai-kain-bernama-burqa tak nak tukar fesyen juga ke?

Jangan lepas ni surgical mask pun dianggap penganiayaan terhadap wanita juga udah le… Virus H-satu-N-satu dah merata-rata sekarang tau! Kut tersangkut pula virus tu kat Si Nicolas atau Si Saira tu karang, pada siapa lagilah wanita muslimah seluruh dunia nak bergantung harap untuk membebaskan dia orang semua dari belenggu penganiayaan dan penindasan sehelai kain ek?

Oh ya, aku pun ada tumpang bebel juga tentang Nicolas dan Saira dulu… eheks!

Advertisements

2 Respons to “Yang Ni Boleh Kut?”

  1. style gak mask macam ni…

    kat mesia ni warna suma sama

    • Kurang kreatif kut? Tapi yang gampangnya tu, walaupun warna semua sama, material pun sama, tapi harganya lain-lain bergantung kepada lokasi dan desakan keperluan ek?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: