Cendol Ais Kacang Strawberry Dilupa Jangan

Banyak kali gak dengar orang alim kata Tarawih tu maknanya beristirehat. Tu sebab lebih ramai yang bertarawih daripada yang bersolat tarawih kan? Kan? Ekekekekeke…

Anyways, beberapa tahun dulu aku pernah marah sahabat aku yang sorang tu dengan kata-kata “Dah umur macam kita ni orang tak tanya puasa cukup ke dak. Tapi orang tanya tarawih cukup ke dak, tau tak?” Aku dah minta maaf kat kau kan? Eheks… Aku tau kau tak ambil hati kat aku punye… Tapi ambil hati aku tak pe… Yang tu aku sudi beri… hehehehehe…

Apa-apa hal pun, walaupun aku tau kau tak ada masa atau medium nak baca kháyál sepanjang kau kat Mekah sana tu, aku still nak ucapkan tahniah pada kau sebab akhirnya impian kau selama bertahun-tahun sebelum ni nak berpuasa dan bersolat tarawih kat Mekah tercapai juga tahun ni… alhamdulillaah…! Apa-apa hal pun jaga kesihatan diri kau dan Dina. Budak tu masih belum banyak antibodi dan antitoksin dalam badan tau sedangkan virus H-satu-N-satu ni powerful le pulok…

Maka tahun ni tak dapat le kau nak iftar dengan cendol ais kacang strawberry… ekekekekeke… Adoi laaa… Ni yang syahdu ni… Dengan siapa le pulok aku nak iftar cendol ais kacang strawberry tu ek…?

Take care my beloved friend! Jangan lupa panjatkan doa untuk aku sekeluarga tau! We’ll all miss you and Dina this year…

Advertisements

4 Respons to “Cendol Ais Kacang Strawberry Dilupa Jangan”

  1. Wah,bestnyer dapat enjoy Ramadhan di Mekkah.InshaAllah,kita berdoa agar you and your family one day can enjoy a Ramadhan there as well.Trust me, no words can describe it.It’s a joy that you and you alone would understand.That, my friend,is the great hidayah ^_^

  2. Apa susah BRO… I ada, I pun tak penah lagi ler rasa Cendol Ais Kacang Strawbery ni… kena makan guna straw ek?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: