Jangan Marah… Sabar… Buat Ni…

Entri ni diinspirasikan oleh Phatlee dari salah satu entrinya. Aku suke! Main-main buang masa dengan Google translator. Oleh sebab masa ni aku agak tensen dan rasa macam nak terajang orang, maka lebih baik aku buat benda lain yang tak memerlukan aku sendiri dihantar ke hospital akibat dibelasah orang yang aku terajang tu. Lalu aku pun pergi ke Google translator tu dan translate satu lagu raya ke dalam bahasa Inggeris. Teka lagu apa—

Beduk hear sound
Whisper echo in the quiet morning
Call to Muslims
Immediately devote to Divine

Azan voice heave
Overheard whisper broke the quiet
Apply blessing with BaKTI
Divine Glory to God

Hear voice interpretation
Praise divine name
Taste in kalbu
Always peaceful and secure

Now it’s time
You are happy hari raya
Meet relatives and relatives
Bermaaf-maafan with sincerity

15 Respons to “Jangan Marah… Sabar… Buat Ni…”

  1. Lagu asal adalah SUARA TAKBIR by A. Ramlie.. kan?

  2. apa daa a. ramlie?

  3. iskkk tetiba aku rasa cam nak lempang ko lar

  4. muahahah.. sengal betul la.. rosak lagu raya wehh.

  5. Salah ek? ohhh… naif lagi ler aku niii…

  6. wahahahaha….translator digunakan utk membuat lawak….

  7. Dapatkan jadual lengkap Jangkaan Malam Lailatur Qadar 1430H menurut kitab2 ulama : http://pondokhabib.files.wordpress.com/2009/09/jangkaan-lailatul-qadr.jpg

Tinggalkan Jawapan

