Dah Bayar Zakat Fitrah?

Kita bayar zakat fitrah RM7.00 sekepala yang akan dikumpulkan lalu diagih-agihkan untuk orang seperti pakcik ni. Berapalah agaknya jumlah zakat yang dia akan dapat daripada PPZ ek? And yes… tu rumah tempat dia tinggal. Bukan reban ayam atau kandang kambing peliharaannya. Lokasinya di KL. Pernah dilaporkan dalam akhbar tempatan dua tiga tahun lepas.

Dan kita bayar RM70.00 sekepala untuk kita seorang berbuka puasa di hotel. Guess what? RM70.00 tu bagi Ramadan buffet di hotel zaman sekarang ni masih dianggap murah. Dan Ramadan buffet kat hotel tu pula tak ada pun pengesahan HALAL… adoi laaa…

Apalah agaknya suasana Aidil Fitri orang-orang macam pakcik tu kali ni ek?

6 Respons to “Dah Bayar Zakat Fitrah?”

  1. gua tak berbuka kat luar lagi tahun ni. semua buka kat rumah je. dan kemungkinan besar tidak akan kot tahun nih.

  2. masa memula gua dengar berita zakat naik gua terkejut tapi tak sampai merungut pon,tetiba gua teringat yang tu dah amanat tuhan kat gua

  3. Terimakasih berpesan-pesan…

    Kalu bawak pakcik tu berbuka sama di rumah pun best kan? Pastu ajak minum kopi borak2 layan citer P Ramlee kat tv.. taraweh sesama Tadarus sesama… wahhhh aku rindu arwah ayah aku rupanyaaa…

Tinggalkan Jawapan

