Sudah Fasa Ketiga

Macam mana nak dapatkan Lailatul Qadr? Sorang mu’alim di Taiping lebih sepuluh tahun dulu pernah bagitau aku. Katanya jangan tinggalkan Tarawih. Insya-Allaah dapatlah fadilat Lailatul Qadr. Logiknya Tarawih dibuat setiap malam Ramadan, dan Lailatul Qadr hadir pada salah satu malam Ramadan. Maka sesiapa yang bertarawih berkebetulan pada malam Lailatul Qadr tu, insya-Allaah, kalau tak keseluruhan pun, tempias Lailatul Qadr dapat le juga sikit, kan?

So? Malam ni dah masuk malam 21 Ramadan. Kalau tak tinggal tarawih maknanya minimum dah buat 168 rakaat. Kalau kurang daripada 168 rakaat… adoi laaa… Ada possibility miss Lailatul Qadr le tu.

Quran dah sampai minimum 21 juzuk ke? Eheks… adoi laaa sekali lagi…

Dan malam ni bermulalah fasa ketiga dan terakhir Ramadan – pelepasan dari api neraka. Semoga kita tidak dinafikan fadilat Ramadan tahun ni, insya-Allaah…

Advertisements

2 Respons to “Sudah Fasa Ketiga”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: