Belum Raya Lagi Weh!

Sepatutnya dah tak ada lagi makmum yang terus terjun tiruk untuk sujud selepas i’tidal dalam rakaat terakhir solat witir sekarang kan? Eheks… Barangkali sebab makmum semua dah tune in dengan qunut pada rakaat terakhir witir tu. Barangkali juga sebab memang dah tak ada makmum langsung dah untuk solat witir bahkan tarawih pun sekarang ni? Aiyaaarrrkkk…!!!

Walaweh…! Belum raya lagi weh…! Ada empat hari je lagi weh…! Sabar…! Sabar…! Sabar tu bukan ke salah satu subjek dalam kursus Ramadan ni? Bukan ek?

Tapi apa-apa hal pun, lagu-lagu raya digalakkan sesangat agar diputarkan pada siang hari mulai sekarang! Silakan! Silakan! Aku pun nak tumpang dengar. So far koleksi haram MP3 aku dah ada sejumlah seratus dua puluh tujuh lagu-lagu hari raya baru, lama, sedap dan sudah tentu yang tak sedap langsung… Tak kiralah… Janji lagu raya…

Anyways, lagu favourite pujaan hati beta masih tetap Suara Takbir nyanyian Allahyarham Tan Sri P. Ramlee… eheks…

Advertisements

8 Respons to “Belum Raya Lagi Weh!”

  1. terjun tiruk terlupa qunut. hahaha.

    • Ekekeke… Tapi ada gakyang terjun tiruk bukan sebab terlupa qunut tapi sebenarnya memang tak tahu pun bahawasanya memang ada qunut! Eheks… Ni jenis baru first time solat witir!

  2. ok la tu….daripada gua yang kerap terlupa semayang subuh….lepas makan je tetido….tak sempat basuh tangan kengkadang….

    • Huh??? Astaga wa esta bagadud… sampai terljupa basuh tangan bang oiii…! Ekekekekeke… Kompem orang rumah kau selamat tak kena “sentuhan kecundang” ko lepas sahur tu kan? Eheks…

  3. BRO.. yang selalu terlupa dan terus nak terjun tiruk sujud tu adalah anak dara I yg umur 7 tahun.. hahahahaha…

    I dah berdengung dok dengar lagu raya dari pagi sampai petang.. layan jerrrr…
    *U balik mana beraya tahun ni?

  4. Salam. Saya nak ucapkan selamat hari raya kat awak & family. Nanti kalo ade gathering SKPJ lagi jgn lupe kite ok!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: