Siapa Kita

Siapa kata
air yang dipukul
takkan terpercik ke muka?

Siapa kata
tangkai yang dilentur
takkan melibas semula?

Dan kita kata
di seberang sana
mereka serumpun serupa

Dan kita percaya
kita di sini
satu negara satu Malaysia

Nun di langit
kita merenung bulan yang sama
sedang di bumi
kita menapak tanah yang berbeza

(Ya… puisi ni ialah saduran dari puisi Siapa Kita dan puisi Langit dan Bumi… eheks…)

Advertisements

6 Respons to “Siapa Kita”

  1. Assalamualaikum.

    Selamat hari raya En N.A. Maaf Zahir Batin (dalam perhubungan di internet ada istilah zahir batin ke?.?.?) Apa kata En N.A buat cerita pasal Lesen TV, mesti best n kelakar gile punya. eheks

  2. Sedikit lega, namun tetap juga aku merasa tidak selesa…
    bila kita bergelak ketawa, mereka sangka kita gelakkan mereka…

    payahhhhh…..

    • Dah memang gitu perangai rumpun Nusantara ni… ekekekekeke…

      • erm, rasanya anak2 En NA pun tak penah tgk lesen tv, taktau pun apa binatangnya lesen tv tu. agak2 En NA ada simpan lagi tak lesEn yg thn last, rugi pulak rasanya saya tak simpan lesen tv dgn plet yg abah sy bayar dulu.

        • Ooo… lesen TV tu! Ekekekekek… Memang anak-anak semua tak tahu menahu pasal lesen TV tu tapi saya memang pernah tengok yang Abah saya beli. Dia selalu tampal kat sebelah TV yang zaman tu semuanya nak dekat sama besar dengan peti ais… ekekekekeke…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: