Berapa Bait Boleh Sumbat?

Menyentuh tentang perubahan juga, sorang lagi sahabat aku hantar gambar ni. Aku rasa kau orang pun ada yang dah dapat kan? Benda besar gedabak yang diangkut naik belon tu rupa-rupanya computer hard disk dalam tahun 1956 kan? Ekekekeke… Besar siot! Zaman sekarang ni tu dikira server le tu kan?

Tapi hard disk tahun 1956 yang besar gedabak tu kapasitinya cuma 5 MB. Huh? Iyolah… 5 Megabait je… ekekekekekekeke… Macam tu punya besar gedabak! Thumbdrive aku sekarang yang lima kali ganda lebih kecil daripada saiz anu aku pun boleh simpan hampir 2,000 kali ganda memori! Adoi laaa…

Errr… Anu aku tak boleh le simpan data dalam bentuk bait-bait ni… Keluarkan data boleh laaa…! Cet! Yang sama antara anu aku dengan thumbdrive ialah ia boleh dimasukkan ke dalam ‘port’ (tapi bukan port computer laaa… ngok!). Tak percaya meh sini aku buktikan!

2 Respons to “Berapa Bait Boleh Sumbat?”

  1. patut la hari tu external harddix ko rosak!

Tinggalkan Jawapan

