Aku Bukan Dia

Aku bukan dia
yang masih ingat
antara ratusan lorong
yang mana satu sampai ke sini

Aku bukan dia
yang bersama-samaku
sentiasa ada jamung dan obor
buat menyuluh lorong gelita

Aku bukan dia
yang hati terbang di awan
sedang badan tertambat di taman
dalam penjara bahtera yang kesesatan

Dan kau bukan aku
yang mengorbankan bunga di taman
buat mengejar merpati kayangan
lalu patah sayap yang hancur
hingga hati yang cuma satu
musnah terbakar berderai lebur

6 Respons to “Aku Bukan Dia”

  1. yang pasti, aku tetap aku..

    BRO..bila nak ada program lagi? puisi ker… jom sekali sekala kita turun ke Rumah PENA…

  2. Biasanya Jumaat setiap awal bulan ada program di sana.. I dah lama gak tak pi, sejak raya baru pi sekali.. bz gak ler..

    lately musim ujan petang membawa ke malam, alahaiii malas laa nak kuar rumah..

Tinggalkan Jawapan

