Jalan-Jalan Cari Lubang

Ni Jalan Timur di Petaling Jaya di lampu isyarat Padang Timur. Jalan raya tu baru diturap. Aku pun dah tak ingat berapa lama, tapi rasa-rasanya macam dua minggu atau lebih. Selama tempoh tu aku belajar benda baru — jalan raya lebar dan besar gini tapi tak ada garisan lorong sebenarnya agak bagus juga. Pemandu lebih waspada kecuali kalau dia mabuk atau bongok… eheks!

Dan seperti biasa, semua jalan raya yang baru diturap cantik mesti ada lubang. Aik? Macam tak semenggah je pulok statement tu. Tapi memang betullah aku rasa. Memang formula menurap jalan ialah paras manhole akan dikekalkan di paras asal sebelum turapan. Ni untuk beri peluang buka tender baru bagi kontraktor modify paras manhole pula.

Advertisements

8 Respons to “Jalan-Jalan Cari Lubang”

  1. tunggu la lori lalu.. berlubang la balik….

  2. Itu lah budaya kerja penurapan di Malaysia nih…:D hampessss

  3. itulah “standard” majlis perbandaran.

  4. […] Jalan Timur, Petaling Jaya pada 22 Januari 2010. Turapan ni dibuat kalau tak silap dua atau mungkin tiga minggu sebelum […]

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: