Panjat Memanjat Membawa Bahagia

Kereta dulu-dulu lebih kuat dan tegap daripada kereta zaman sekarang kan? Body kereta sekarang, walaupun masih besi, tapi lebih ringan dan lebih… apa ya… lembut? Kereta zaman dulu kalau langgar pokok, boleh tumbang pokok tu. Tujuh keturunan pokok tu takkan tumbuh kat situ lagi. Kemungkinan pemandu dan penumpang dalam kereta sempat buat keturunan tak tahu le pulok.

Kereta zaman sekarang kalau langgar pokok, memang ranap le kereta tu. Yet again, kebarangkalian pemandu dan penumpang boleh membiakkan keturunan masih tak sure.

Sebab tu hobi aku dulu ialah panjat kereta… ekekekekeke… Kereta Ayahanda, kereta Tok, kereta sesiapa je laaa… Nak panjat pokok susah sikit sebab kawasan rumah aku tak banyak pokok. Cuma ada pokok rambutan gading je depan rumah.

Sekarang sebab aku dah besar panjang, dah serabai atas bawah, dan kereta pun dah berbadan lembut, maka aku tak boleh panjat kereta lagi. Eloklah aku panjat spesis yang memang bertubuh badan lembut. Sekarang aku panjat perempuan jek… eheks. Errr… nak join? Jom!

p/s: Bukan setakat kereta bermotor yang lembut, malah kereta bebudak pun lembut sekarang. Dulu kereta kayuh yang aku naik tu diperbuat daripada besi tau. Boleh karat-karat. Sekarang semua plastik! Cet…! Plastik sungguh…!

12 Respons to “Panjat Memanjat Membawa Bahagia”

  1. yang penting hati sekeras besi bukan sekeras plastik

  2. jiwa kental.. dan hatimu bukan plastik… ahaha

  3. itu mcm mazda jek keta tu…mazda = adzam….

  4. jangan sampai terpanjat yang body plastik…!

  5. wahahaha…teringat cerita “My Sassy Girl”…layan awek kat bar, sekali kencing berdiri sebelah2…wahahaha….

  6. monyet pun suka memanjat.
    hahahaha

Tinggalkan Jawapan

