Langkah Mula Untuk Semua


Malam tadi ada Forum Perdana berkenaan isu kalimah Allah ek? Ahli panelnya Dr. MAZA, Ustaz Nasaruddin dan Chua Jui Meng. Macam best tu! Masuk TV ke ek? Aku dapat info dari blog Dr. MAZA. Gambar tu pun aku kidnap dari situ gak… eheks…

Well… it’s a start. Sebenarnya yang aku dok nantikan ialah forum antara ulamak kita dan “ulamak” Kristian macam yang aku pernah tulis dulu. Ulamak kita yang pegang jawatan dalam institusi masjid atau institusi kerajaan seperti JAKIM misalnya. Ambil orang dari ISIS pun okey. Orang JAIS tak boleh kut, sebab depa sibuk dok hendap orang khalwat dan orang yang tak ada tauliah. Jangan ganggu dia orang. Bersemuka dalam forum terbuka dengan paderi-paderi besar gereja kat Malaysia ni. Masuk TV dan internet. Bagi semua orang — Muslim atau kafir — faham. Kalau program Forum Perdana macam kat TV1 tu non-Muslim tak tonton kut? Muslim sendiri pun tak ramai yang tonton, kan? Bukan ke? Ke? Aku pun sama gak… aiyooo…

Advertisements

22 Respons to “Langkah Mula Untuk Semua”

  1. Bukan taknak tonton, tapi ada isu-isu yang berulang-ulang… tiada penyelesaian..

    • Dulu-dulu suka tonton. Zaman Harun Din, Ismail Kamus dan yang lain-lain boleh masuk TV dulu. Lepas para ulamak tu kena gam, memang dah rasa macam tak ada “ruh” lagi dah. harun Din dan Ismail Kamus tu dulu tak berpidato pun. Dia orang berbicara tenang dan sleamba. Tapi diri rasa tak mahu beranjak dari kerusi sebab nak terus menonton. Kebanyakan ahli panel program tu sekarang memang boleh berpidato berapi-api siap dengan gaya lengang lengguk kangkung lagi, tapi, rasa tak terpanggil nak terus menonton. Something is missing…

  2. tak tonton.. tak ingat hari apa….

  3. perbahasan tentang topik sebegini memang bagus untuk membuka minda.

  4. aku tgk masa hassan ali jek…lepas tu x tgk dah…

  5. Dulu sangat gak program ni. Wajar dipuji. Kemudian ada lak Al-Kuliyyah. Rating tinggi. I suka Ustaz Fauzi, Ustaz Zambri, Riduan Tee… dan beberapa nama la..

    Dah Al-Kuliyyah tu buat siang hari, cemana la nak tengokkkk…

    kesudahnya? satu pun tak dapat…

  6. Time hassan ali jadi pengacara…tepi lepas kena ban, langsung x amik pedulik dah…sebab layan style Harun Din dengan Ismail Kamus…yang skg ni banyak berdegar jek….

  7. ntah…tapi seronok kalau dengar dia bagi ceramah…serius dalam lawak…

  8. ape da korang…membuat seleksi panel baru nak dengar….haha…layan je sesape pon….

  9. hehehe…kitorg memilih jek…hahhaa… ada yang jenis bagi ceramah agama, tapi dengan jiran sendiri pun bermusuh, baik xyah…hehehe…tu salah sorang panel ceramah agama tu…

    • Penceramah tu bagus sebab selalu tarbiyah orang. Pada masa yang sama dia juga manusia dan manusia sifatnya perlu kepada tarbiyah berterusan. Tak percaya boleh tanya Mufti Selangor atau Pegawai JAIS… hehehehe…

  10. siap kes mahkamah tu…hehehe….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: