Hari ke 3, Duty ke 2

Nak berkenalan? Meh le datang booth CESB. Promoter Aini, Ina dan Lia memang manis... aku suka... walaupun dia orang tak pernah nak promote novel-novel aku... cissszzz... Tapi aku suka!

Seperti biasa, aku mesti nak snap gambar dengan promoter CESB yang setiap tahun biasanya berbeza-beza. CESB akan ambil part time. Biasanya student IPT. Kali ni semua promoter CESB adalah student 1st degree dan masters dari UM. Dan… semuanya dari akademi Pengajian Melayu! Tu dia!

Memang rancak le aku mengurat… eh? Silap… aku bersembang daaa…! Sembang tentang “Melayu” sebab aku memang sejujurnya curious banget tentang apa sebenarnya “Pengajian Melayu” ni. Aku diberitahu oleh promoter Ana bahawa di UKM jurusan ni dipanggil “ATMA — Akademi Tamadun Manusia Asia.”

Kecuali Kak Azie yang kat tengah-tengah tu, dia orang tu semua bukan promoter tetapi pengunjung setia Pesta Buku setiap tahun! Kali ni, dia orang datang beruniform beb!

Ringkasnya, Pengajian Melayu mengkaji tentang rumpun austronesia — spesis etnik yang disebut “Melayu” di mana jua mereka berada, terutamanya di rantau Asia. Kajian tentang budaya, bahasa, tamadun, kehidupan, sosial, ekonomi… pendek kata semua perkara tentang “Melayu”. Dan ya… memang aku jadi amat tertarik! But then again, ada kau orang kisah apa yang aku fikir? Eheks…

Promoter Azie bergambar dengan seorang pengunjung Pesta Buku yang paling hensem lagi ayu... eheks...! Ada kau orang kisah?

Apa-apa hal pun, promoter Aini, promoter Ina dan promoter Lia memang lawa dan manis-manis macam madu… eh… gula! Sensitif lak sesetengan orang bila sebut “madu” nih… isy isy isy… Promoter Aini wajahnya memang sungguh menepati cita rasa! Ohhh… Dan promoter Ina… waduh… package! Semuanya menepati cita rasa! Ohhh… nasib baik aku dah tua… ohhh…

Eh? Bukan ke aku sepatutnya melaporkan tentang pesta buku hari ni? Ahhh… Ada kau orang kisah? Anyways, promoter dan blogger yang dikasihi — Kak Azie — you did great! As always! I luv u…! Mmmmuuuaaahhh…!!! Looking forward to work with you again next week okay! Learn a lot from you la sis! Kalau nak laporan yang lebih betul dan tak merapu serta tak mencarut, boleh ke blog Kak Azie. Gambar pun lebih banyak dan lebih relevan kat sana. Ohhh… promoter Ina pun ada… sesuai ketinggian dan design dengan aku. Sungguh manis dan comel menepati cita rasa banget! Best! Ohhh… Aku nak mimpi dirimu duhai Ina… ohhh… Eh? Aku dah tua kan? Kan? Bukan ke? Ke?

21 Respons to “Hari ke 3, Duty ke 2”

  1. Terimakasih atas penerangan or pujian (can I say pujian?) dan… jap, nak lap air mata… nangis youuuu…! sungguh.. I nangis depan laptop dalam bilik niii…

    Sebab ada banyak yang terpaksa disimpan, dipendam dijerukkan di sebalik kemeriahan mempromote…

    tapi setuju, promoter CESB kali ini tetap besttt…! Satu teamwork yang hebat….!

  2. Jeruk lagi lama lagi masam. Nanti tak lalu makan. Baik kita layan Nasi Kandar jerrr.. Bleh gitu? 🙂

  3. fuh! dikelilingi aweks.

  4. wow.. stim terangkat…

  5. cam meriah je pesta tu?.

    hustler ke penthouse ke tak hantar wakil

    • Wakil dia ramai beb! Setiap saat melintas kat gerai-gerai situ. Gerai je dia orang tak buka sebab operasi jualan terletak di tempat eksklusif. For members only. Mau daftar? Eheks…

  6. maksud lu bro…ada pengunjung dalam keadaan telanjang bulat jejalan dalam ekspo tu ke?

  7. gua sebok la,mesyuarat la kedai si rahim la…..pening pening

  8. bro gua warning lu gua baru menuntut santau melalui komen dari wak mail

    tapi lom ijazah…

Tinggalkan Jawapan

