Dia Pasukan Mana?

Suatu waktu dulu zaman aku belum baligh, aku agak knowledgeable gak pasal bola sepak negara. Aku kenal Mokhtar Dahari, Santokh Singh, Soh Chin Aun, R. Arumugam. Dia orang pun kenal aku sebab masa aku naik kereta api dari Taiping ke KL suatu masa dulu, dia orang main tembak-tembak pistol mainan dengan aku… eheks…

Dan zaman tu ialah satu zaman di mana rakyat marhain boleh rasa bangga kalau dapat pakai jersi nombor 10. Kompem yang pakai jersi nombor 10 ialah lagenda bola sepak negara Allahyarham Mokhtar Dahari. Kompem beliau ialah pemain bola sepak negeri Selangor merangkap pemain bola sepak negara.

Sekarang ni nak beli jersi buat pakai seharian pun tak tau nak pilih nombor berapa, kan? Kan? Bukan ke? Nak pilih jersi pemain negeri mana ek? Pemain bola sepak pun boleh bertukar-tukar negeri tau sekarang ni…

Nicole David je la yang jadi pujaan aku sekarang ni.

14 Respons to “Dia Pasukan Mana?”

  1. nanti la…

    masa dia akan datang tapi ahli politik kena jangan campur tangan dalam pengurusan pasukan…..

    kalau siapa ada kawan dalam liga negeri sekalipun tanyalah apa yang jadi dalam pengurusan kelab kat malaysia ni….

    rising star dalam bolasepak ramai cuma kena keluar dari malaysia cari pendedahan

    • Politicians memang akan masuk campur dalam apa jua hal yang dia orang terasa nak masuk campur especially yang akan menyendatkan poket sendiri. Yang tu tak boleh nak dielakkan.

      Memang celaka semua politicians. Damn I hate all of them!

  2. Betullah.. dulu I masih kecik lagi dah kenal ramai pemain bola sepak kebangsaan. Ada sorang tu kalu tak silap nama Khan Hung Meng ek? Aku ingat lagi tu..

    Serbegeth Singh, ada Azlan Johar, Bakri Ibni, Santokh Singh.. Zainal Abidin.. perhhh ramai yang sentiasa menjadi sebutan..

    Skang ni? Hmm sapa ek? aku tak tau aarrr.. sedih

  3. arwah memang lagenda. hairannya, player bola sekarang nih takde ke yang nak jadi lagenda?

  4. dulu mesia boleh challenge korea, jepun, kuwait. la ni standard2 main dgn timor leste, bangladesh je. nak lawan dgn spore, thailand, indon kampuchea, laos pun dah tak setanding.

  5. buat balik semi pro…player part time jek…hehehe…ada game bola, ada la side income…

  6. liga semi pro la kot…part time footballer tulis kat resume dia…

Tinggalkan Jawapan

