Soalan Conditional

Soalan-soalan yang lazim sangat tapi ditanyakan dalam situasi tertentu tu macam mana ek? Kiranya soalan conditional le… Kan? Masyarakat kita pun ada banyak gak soalan jenis macam tu kan? Ni antara yang terlintas kat kepala hotak aku sekarang—

“Kau makan apa malam tadi?” — Soalan ni ditanyakan kepada rakan kita yang baru saja melepaskan kentut yang membebaskan aroma gas yang terlalulah amat tengik busuknya mengalahkan bau bangkai yang baru balik berjogging 10 Km.

“Dah dapat masuk ke belum?” — Soalan yang lebih bersifat maskulin ni ditanyakan kepada rakan yang baru aja balik dari bercuti panjang untuk berbulan madu.

“Dah datang ke belum?” — Soalan ni ditanyakan balak kepada aweknya yang belum jadi bini dia yang sah beberapa hari atau minggu setelah kedua-duanya lupa daratan mengecap kelazatan dan merasai nikmat inzal tak terhingga hingga lupa diri dan lupa menggunakan sebarang alat kontrasepsi. Takut period tak datang-datang. Tau takut…

“Dah kering ke belum?” — Ni soalan laki (kepada) bini, yang salah seorang atau kedua-duanya masih berselera… yummy…!

Advertisements

8 Respons to “Soalan Conditional”

  1. tengah hepi???

  2. dah naik ke belum?…..

  3. Sapa sampai dulu? Kalau u smpi dulu anak lelaki, kalau laki u smpi dulu pompuan – soalan mak andam

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: