Kalau Nak Cari Madu

Dalam tempoh interval FIFA sambil menghirup Kluang Rail Coffee di sebuah warung berskrin TV besar yang meriah.

“Aku minta daripada Lebai nasihat dia kalau aku nak kahwin lagi satu,” dia kata. “Lebai kata aku mesti adil dan saksama dalam melayan isteri-isteri aku tu, serta anak-anak daripada setiap isteri aku tu. Okey ke nasihat tu?”

“Dah kau tanya orang macam Lebai, memang itulah nasihatnya,” aku kata.

“Kalau kau pula, apa nasihat kau pada aku?” dia tanya.

“Pastikan isteri-isteri kau tu waktu datang period masing-masing bukan serentak,” aku jawab.

Lepas tu perlawanan bola sepak Piala Dunia bersambung.

10 Respons to “Kalau Nak Cari Madu”

  1. harharhar! baguih punya nasihat…. jangan lupa kira tarikh-tarikh menstrual tu sekali…

  2. err….bila lagi course kawen lebih dari satu akan berlangsung?

  3. sesat nih. sesat. hahaha

  4. sebagai pelajar saya tidak kesah ,janji ilmu

  5. ..kalau dua-dua peeriiiooodd…… ana kawin tiga!! laa laa laaaaaa!!!….

Tinggalkan Jawapan

