Wink! Wink! Eleh…

Kenyit mata ni kira isyarat global juga kan? Maksudnya apa ya? Aku cuma tau dua — (1) Menipu. (2) Mengurat atau memikat. Bergantung kepada situasi. Bila menipu, kenyit mata ditujukan kepada orang lain selain daripada orang yang kena tipu. Barangkali tujuannya untuk bagi tau orang lain tu bahawa si kena tipu tu sedang ditipu. Pelik betul. Bila memikat pula, kenyit mata ditujukan kepada orang yang sedang dipikat. Jadi kalau sorang awek kenyit mata kat jantan X dan kemudian kenyit mata kat jantan Y pula yang sedang memerhatikan dia kenyit mata kat jantan X tadi, maknanya awek tu tak mengurat mana-mana pun antara jantan X dan Y tu. Yang hampir pasti ialah kedua-dua jantan mangkuk X dan Y tu kena tipu dengan awek tu… ekekekekekekeke… eheks! Otherwise, ada habuk dalam mata awek tu. Tak pun memang awek tu cacat sikit. Kalau kedua-dua mata dikenyit? Mengantuk le tu… Jom tido!

Advertisements

10 Respons to “Wink! Wink! Eleh…”

  1. Eh sekali sekala dapat main kenyit kenyit mata ni, best gak kan? Macam ada isyarat yg sama2 maklumi antara dua orang yang berkenyitan tu…

    Nanti kalu kita ada jumpa, kita main kenyit2 yer BRO! Ahaks…!

  2. wui……..marinda keer

  3. ada jugak satu penyakit yang kenyitan mata normal mereka sangat obvious. aneh jugak.

  4. Kenyit ni aku tak brapa cekap. Kalau epan awek aku pejam dua2 mata, kalau seksi aku tak pejam.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: