Lebuh Raya Kita Punya!

Dia orang nak enforce peraturan kenderaan berat tak boleh gunakan lebuh raya utara selatan pada masa tertentu di kawasan tertentu ek? Rasa-rasanya nak enforce kat PLUS di stretch Rawang-Sg. Buloh-KL tu kut? Waktunya dari jam 6 am – 9 am kalau tak silap. Entah. Tak perasan. Betul ke? Bila ek?

Dulu rasa-rasanya pernah ada peraturan macam ni untuk Lebuh Raya Persekutuan. Istilah saintifiknya Federal Highway. Rasa-rasanya peraturan tu dan bertaburan sebab setiap pagi berlambak-lambak juga nampaknya kenderaan berat dari lori 1 tan sehinggalah ke lori tangki, bahkan lori hantu, lori setan, lori jin, lori pelesit, lebih-lebih lagi lori mabuk.

Anyways, yang nak kuatkuasakan peraturan ni nanti siapa ek? JKJR? JKR? JKK? JPJ? JAIS? JAWI? PDRM? PEMANDU? PEMADAM? MACC? MCA? MIC?

4 Respons to “Lebuh Raya Kita Punya!”

  1. Kadang2 kita lupa dorang pun bekerja. Bus ekspress tak digalakkan jalan malam sebab bahaya. Sama mcm kenderaan berat gak. Kita nak elakkan kesesakan langsung lupa kerja dorang. Lmbt datang, kos tinggi.

    • Atau sebenarnya kita lupa bahawa lebuh raya dan infrastruktur kemudahan awam tu sangat penting tapi hanya mereka yang berkuasa pemerintahan je yang mampu cari jalan dan buat penyelesaian. Masalah tak ditangai di peringkat akarnya. Tu yang problem.

  2. lebuh raya diorang punya, kita tolong bayar maintenance je.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: