Zina…?

“Mukah” ialah perkataan lain untuk “zina” kan? “Zina” ialah persetubuhan tanpa ikatan nikah yang sah, kan? Tak kiralah sama ada pasangan tu orang bujang atau orang yang dah berkahwin. Orang puteh pula membezakan antara zina orang bujang dengan zina orang yang dah kahwin. “Adultery” dan “fornication”, kan? Macam Californication… eheks…

p/s: Aku diberitahu bahawa Mukah tu ialah nama tempat ke atau daerah ke apa entah, kat negeri Sarawak. Kiranya macam daerah Batang Berjuntai kat Selangor tu le kan? Hmmm… macam berkaitan tapi jauh… hmmm…

Advertisements

10 Respons to “Zina…?”

  1. elok la jauh-jauh.. huru-hara nanti

  2. kerana mukah, batang berjuntai?

  3. Baru balik dari Langkawi…..Tasik dayang bunting….bermukah….batang berjuntai…..dan bunting

  4. mungkin orang bagi nama kat 3 tempat ni orang yang sama

  5. mukah mmg nama tpt d sarawak.tpt 2 pengeluar tebaloi,sagu,tanah kelahiran km sarawak.majoriti penduduk berbangsa melanau

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: