Now… Nasi Goreng Permaisuri

Masak nasi goreng sungguh lazat, gitu. Eh? Bukan le lazat memasak, tapi dalam bebanyak resepi, yang paling aku gemar masak ialah nasi goreng. Sebab boleh jadi kreatif, gitu. Tapi rupa-rupanya nasi goreng ni juga boleh jadi identiti tukang masak ek?

Misalnya, bila aku masak nasi goreng (dalam mood nak makan dan bukan nak berkreatif), Putera dan Puteri aku makan je dia orang dah tau bahawa nasi goreng tu aku yang masak. Similarly, bila Permaisuri aku masak nasi goreng, dengan aku sekali pun boleh tau bahawa dia yang masak. Eh kejap… But then again, kalau dah bukan aku, dialah yang masak nasi goreng kat rumah tu! Cet!

Anyways, you got my point? Sesetengah orang memang dah establish identiti dalam masakan tertentu. The moment kita rasa je, kita dah tau trade mark tu siapa punya. Nasi goreng Permaisuri aku emmang ada rasa tersendiri. Aku pernah try resepi dia tu. memang lazat, tapi rasanya berbeza daripada yang dia masak. Boleh buat jual tu… hmm… Nasi Goreng Permaisuri. Boleh dijual bersama-sama resepi Laksa Kedah Permaisuri.

8 Respons to “Now… Nasi Goreng Permaisuri”

  1. air tangan bini lu!

  2. mengeksploitasikan sumber yang ada….

  3. Benar tu. Bila kita dah selalu makan/rasa menu tu beberapa kali, kita leh kenal sapa tukang masaknya.

    Macam anak-anak I pun, kalu si APAK nyer masak nasi goreng, rasa tawar dan kurang rasa. kalu si MAK ni masak, rasa macam lengkap jerrr…cewahhh!

  4. Sebagai rakyat marhein, aku suka makanan kampung je – tak de cop raja dan permaisuri.

Tinggalkan Jawapan

