Kebaikan Dalam Keburukan

Memang tak mau komen selama ni tapi hari ni gatal le pulok nak bersetubuh… Eh? silap… sowiiii… Gatal nak komen. Pasal kes high profile ni. Macam-macam keluar hasil siasatan kes arwah Sosilawati. Bebaru ni akhbar laporkan tentang aduan yang dibuat oleh isteri kepada saudagar batu permata India sebab saudagar tu hilang seawal tahun ni sejurus selepas bertemu dengan suspek utama kes. Laporan tu kata aduan dibuat dek isteri saudagar tu dalam bulan September bebaru ni. Hilang awal tahun, repot kat polis dekat nak habis tahun?

Sungguh dukacita atas apa yang berlaku kepada keluarga arwah Sosilawati, tetapi lumrah dunia ialah malapetaka suatu pihak boleh jadi faedah kepada pihak yang lain. Agaknya kalau tak kerana ada kaitan dengan kes arwah Sosilawati, barangkali ada respons besar-besaran ke pada repot polis yang isteri saudagar permata dari India tu buat ek?

6 Respons to “Kebaikan Dalam Keburukan”

  1. tu la domino effect……

    yang ada pemilihan pon menempel jugak….

    ape pun gua sedih jugak,setiap mangsa kubur tak bernisan tak kira la apa agama,bangsa dan negara sekalipun…

    *****tak sangka loyar ada harta bermilion2,err bang lu taknak amek gua jadi konco lu ke?

    • Semua orang boleh ada harta bermilion-milion laaa… Banyak caranya. Sangat sedikit cara yang baik. Tapi sangat banyak banget cara yang jahat-jahat belaka. Tapi cara nak jadi kaya yang jahat yang selalu orang cuba sedaya upaya anggap tak jahat ialah masuk politik.

  2. Tak tragis macam kawan dia, dengar cerita lalu bunuh diri. Haram hukumnya tu.

  3. sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.

    • Peribahasa yang kau bagi tu memang antara peribahasa yang aku suka banget! Tapi kenapa orang tua-tua kita guna ‘tupai’ ek? Kenapa bukan monyet ke, cicak ke, loyar ke…. Kenapa ek?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: