Kacang Bandung

Pernah makan kacang ni? Diimport dari Indonesia. Secara spesifiknya, kata pengimport, dari Bandung, Indonesia. Lazat katanya. Maka aku pun cubalah. Excuse me, nak cuba bukannya boleh kunyah dan telah segenggam dua. Pengimport suruh ambil sebalang. Tu dia…! RM15.00 hengget! Nak cuba puya pasal.

Tapi tak apalah sebab aku pun memang suka mengunyah kacang sambil lepak-lepak dan romen-romen (togok-togok dah tak ada lagi sekarang… tengkiyu). Aku pun ambil sebalang. Guess what? Memang lazat! Memang sedap! Dan guess what lagi? Tadi aku telefon pengimport tu. Nak lagi! Kali ni aku order dua balang!

Kau orang nak try? Rupa-rupanya ada blog tentang kacang ni, dibangunkan oleh pengimport tu. Pergilah bertandang ke kacangbandung’s blog. Tengok je tak menjadi. Aku suggest beli sebalang dulu. Percayalah! It’s worth RM15.00 tu!

Baru kacang je tu… Pengimport ni tak terfikir ke nak import awek Bandung pulak? Mesti lazat juga tu! Aiyaaarrrkkk…!

10 Respons to “Kacang Bandung”

  1. apa rasa awek bqndung…. apatah lagi kalo kelazatan kacang bandung pun tak boleh dibendung…

  2. Di Bandung – gadis sunda. Cantik dan pandai melayan. Pergh

  3. Ape story ni kempen kacang bandung ni?Pegi kat blog Pyerudz pun ade gak kacang bandung.Haih.Dah start ngidam kacang bandung.

    KBM=Kacang Bandung Men.LOL

    p/s Encik, gua dah kureng pakai Tumblr.Sila betulkan link.Bak kata Dia Fadila, ♫Aku masih setiaaaa♫ dengan WordPress.Harap maklum. *pose tonggek*

    • KBM is still okey daripada Mr Kacang = Mr. Bean tau! Ekekekekekeke…

      Dah kembali kepangkal jalan WordPress? Wokeh… wa update link. Patutlah macam dah lama tak berblog.

  4. …oh ya, satu lagi.Bak kata Hasnol, ♫Rindunya bukan kepalang terpesona padamu gadis Bumi Kenyalang hingga kini menjadi satu igauan dalam lena wajahmu kuterpandang♫

    *KABOOM!*Awek Sarawak for the win😛

    • Apa kena mengena kacang bandung dengan awek Sarawak ni? Tapi awek Sabah dan Sarawak memang wa minat giler…! Pandang saja pun boleh stim wooo…! Aiyaaarrrkkk…!!!

  5. Hasnol tak jumpa awek bandung kot, atau dia takda passport….

Tinggalkan Jawapan

