Bukan Salah Bas Ekspres

Idea ni aku kidnap dari entri Kak Azie. Jangan marah hah my dear Sis… eheks…! Memang betullah apa yang kak Azie kata tu. Gerun naik bas ekspres zaman la ni. Menteri Pengangkutan sekarang ni gagal ek? Ketua Pengarah JPJ pun gagal ek? Dan yang terbaru ni brek bas tak makan? Puspakom pun gagal ek? Buat satu lagi Puspakom le. Apa ke jadahnya Puspakom ada kuasa monopoli ni? Dan taukeh bas ekpsres tu menghilangkan diri? LPKP pun gagal ek? Kena tukar le semua orang tu ek? Dan Puspakom kena dimansuhkan atau tubuh satu lagi syarikat saingan ek?

Naik kereta api le beb! Best haper. Sejak aku belum baligh aku naik kereta api sebab Ayahanda aku dulu memang pekerja KTM dan KTMB. Aku kerja part time sementara menunggu keputusan SPM dan A-level dulu pun dalam kereta api. Aku bertemu jodoh dengan Permaisuri aku la ni pun atas asbab kereta api.

Dan sebenarnya tak ramai yang tahu bahawasanya KTMB ialah antara organisasi di Malaysia yang mempunyai sistem teknologi hi-tec yang canggih dan campin kan? Kalau orang ramai tahu, mesti dia orang kagum terkejut tau! Betullah! Aku tak tipu! Aku cuma tak reti je apa-apa tentang teknologi tu. Tapi aku tau memang canggih le! Eheks…

8 Respons to “Bukan Salah Bas Ekspres”

  1. Perhhh idea superb utk entri yang superb (dari blogger superb gakkk!)🙂

    Betullah, memang naik ketapi sangat best, I tak pernah tidor kalu naik ketapi siang, kalu mlm pun tidor skit jer.

    Pemandangan luar sungguh mempersonakan wpun hutan, tp bila sampai tang area Perak, Bukit Merah nampak tasik besar tuh, mesti tak lepas peluang tengok sampai teleng leher.🙂

  2. gua plak nak trai naik train.. nak cari jodoh baru…

  3. naik kereta api jumpa jodoh baru?….

    hmmm….

    menarik!……

Tinggalkan Jawapan

