Simpatiku

“Aku lebih bahagia, gembira dan ceria sekarang.”

“Kerana kita berpisah?”

“Kerana kita berpisah. Dan aku akan menjadi isterinya.”

“Sekelumit pun tak ada rasa sedih kerana kita berpisah? Tak ada rasa kosong dan sepi kerana aku takkan ada bersama kau lagi?”

Diam.

“Kau tak berperasaan? Selama ni…?”

Diam.

“Bermakna… kasih sayang yang aku curahkan penuh ikhlas kepada kau selama ni, bagi kau tak ada nilai langsung? Kata-kata cinta yang kau ucapkan pada aku selama ni, hanya kata-kata kosong? Hanya tipu belaka? Kau bersama aku selama ni tanpa perasaan? Kau serahkan tubuh badan kau pada aku sedangkan kau tak ada sekelumit pun rasa kasih dan sayang pada aku? Dan kau rasa lebih bahagia dan gembira bila berpisah daripada aku, lelaki yang kau serahkan tubuh badan kau? Perempuan jenis apa kau ni?”


17 Respons to “Simpatiku”

  1. Dinmatrock Says:

    Q… Music sedih… Hero duduk atas piano sambil nyanyi… Dus tedus… Sangam da…

    • Hero dalam cerita ni jadi cacatlah. Tangan dan/atau kaki kudung. Tapi aku belum decide senarionya lagi sama ada cacat sedemikian disebabkan eksiden atau sebab dibaham buaya semasa sedang memancing. Masih lagi sedang mengolah plot… eheks… Dah kudung camtu macam mana nak main piano? Pakai gigi?

  2. Dinmatrock Says:

    Jgn kudung tgn beb… Susah.. Kudung anu takpe.. Kaki la.. Apala lu.. Otak hijau…

  3. Hmmm… dialog dari novel terbaru kah?

  4. Ini cerita erotik ke?

  5. naj…. puisi u ker tu? naper kekadang ita baca, karya puisi2 u “mcm marah” bunyinya…

    “Sekelumit pun tak ada rasa sedih kerana kita berpisah? Tak ada rasa kosong dan sepi kerana aku takkan ada bersama kau lagi?”

    tp.. ita suka dialog di atas….. kdg org lain tak perlu tahu, naper kita terpaksa buat keputusan yg “menyakitkan” hati seseorang…..

    • Hi Ita! Semua puisi dalam blog ni mestilah Najwa Aiman yang punya. Kalau bukan, mesti akan ditulis kat situ puisi siapa punya.

      Yup… beta faham maksud “terpaksa menyakitkan hati seseorang” tu. Ada banyak sebab kita terpaksa buat gitu. Tapi nak tanya boleh tak? Sebab-sebab Ita terpaksa menyakitkan hati seseorang tu apa ya?

  6. …”terpaksa menyakitkan hati seseorang”… bila cinta dtg menyapa, hati jd berbunga, terbuai rasa, rindu… tp… tanpa restu keluarga, ita akan menarik diri… dan akhirnya ita sendiri lagi….. tp tak apakan, tanpa cinta pun dunia masih berpusing…. ekekek

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: