Peristiwa November

November ada peristiwa tersendiri. Cinta hati pertama aku zaman aku belum baligh hari lahirnya ialah dalam bulan November. Aku hafal tarikhnya sampai hari ni. Satu sekolah tapi bukan satu kelas. Malah bukan satu darjah. Tak pernah dapat bicara dengan dia kecuali sekejap semasa aku nak tinggalkan sekolah tu. Sekejap sangat. Tapi walau sekejap pun itulah masanya aku dapat tau tarikh lahir dia. Takut… eheks… Well… memang masa tu aku takut nak bercakap dengan awek yang aku minat. Awek yang aku bercakap dengannya selamba tu kompem memang aku tak minat kat awek tu la…. ekekekeke… adusss…

Ofkoz aku tak pernah dapat ucap birthday kat dia masa tu. Cuma selepas tu je aku dapat ucap selamt hari jadi. Melalui suratlah. Surat yang ditulis atas kertas dan dihantar oleh posmen tu le. Mana ada emel lagi masa tu.

Dan sekarang aku boleh senyum lebar mengucapkan selamat hari jadi dalam bulan November secara direct kepada satu lagi awek yang sangat aku kasihi ~ Aimy Najwa Mohammad Adzam. Puteri kesayangan beta pun lahir dalam bulan November.

Oh Tuhan… sesungguhnya aku sangat tahu betapa sukarnya cabaran dan godaan yang Kau berikan kepada manusia, terutamanya kepada wanita… Lindungilah Puteriku ini, dan berilah kekuatan kepadaku untuk mendidiknya ke jalanMu…! Amiin… Ya Tuhan Yang Maha Mengasihani…

24 Respons to “Peristiwa November”

  1. Selamat Ulangtahun Kelahiran to AMY NAJWA, moga menjadi anak yang cemerlang..:)

    psstttt… your PAPA tu memang ramai peminatnyer… sejak skulah lagi sudah pandai ngurat..!

  2. bestnye tengok gamba famili orang lain…

    haha

  3. ingat nak expand famili pon ada

  4. nak calculate hari pulak la…

    untuk anak pompuan pulak…

    ***silap silap bini gua tempeleng gua pasal anak susun paku

  5. Scorpio….cepat hilang kawan dan ramai kawan, kreatif dan pandai, suka sakitkan hati orang, diminati ramai, suka memimpin dan kalau dipimpin menjadi orang harapan, suka buat cara sendiri dan kaki melawan.

  6. Hp bd… Nanti papa pening kepala bila jantan2 keparat kat lua tu start nak ayat puteri dia.. Selamatkan puteri kawanku ni dari jantan2 keparat bila dia besar nanti Amin..

    • Amiiinnn…! Ya Rahmaan ya Rahiim… lindungilah semua muslimah dari kerakusan godaan iblis dan syaitan… Lindungilah puteri-puteri kami dari tergelincir ke lembah durjana yang Engkau murkai… insya-Allah…!

      p/s: Menatang haper “Hp bd” tu…?

  7. Hepi bede.. Malas taip da.. Taip lain ok..

    • Ekekekekekekeke… Happy Bedey rupa-rupanya… Tengkiyu I luv u 2…! Eheks…

      Mesin taip? Ekekekekkekkekekekkeke… ekekekkekekkkekekek… ekekekkekekek… Aku ingat pasal “mesin taip” ni! Sembang-sembang di Seksyen 6… Ekekekekekkeke…

  8. Ha ha ha antara mesin taip vs tulis tangan… Ala dulu2 sebelum ada mesin taip.. Aku berani bet kau selalu gak tulis tangan… Kalau tak camne boleh buat novel… Hijau, biru, kuning semua ada

    • Huh…? Walaweh! Wa tak main la tulis tangan atau mesin taip brader… Wa main Hotel Puduraya tau… uhuk! Sesekali Hotel Wilayah (rasa-rasanya dah tak ada), Continental dan Federal. Oya… ada sekali kat Mandarin gak lepas tengok perasmian Tahun Melawat Malaysia 1990. A,kju rasa yang kat Mandarin ni sudah cret dalam… ekekekekeke… uhuk!

      Errr… lucah sangat ke riwayat hidup aku zaman setan ni…? Ada macam budak setan tak…?

  9. Kwang3x cret jgn tak cret.. Nasib tak gelembung.. Kau bukan setan.. Kau dr love… Mandarin…? Mahal tu bro.. Byk duit lu..

  10. Puhh… Mati2 ingat MO tadi… Patutla pergi laju je muka tension… Balik… Muka letih … Tapi tak tension.. Lutut longgau jer.. Kwang3x

  11. Patutla asal weekend jer bz.. Klu wa tahu.. Wa gi ngendap.. Kwang3x

    • Ekekekekek… that is the bcoz… port favourite (sebab paling secure dan affordable) ialah Hotel Puduraya. Modus operandi untuk check in dan masuk ke dalam hotel tu (masa tu le) memang superbly secure. Masuk dari ground floor, naik lif terus ke tingkat 4… eheks… Ada lagi ke hotel tu sekarang ek?

Tinggalkan Jawapan

