Badut Atau Pendita?

Aku tau kau orang dah tahu dan dah baca berita ni. Tapi aku saja-saja nak peringatkan semula. Yang ni ialah apa yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia

Insurans kenderaan bermotor naik mulai tahun depan
25/02/2011 4:48pm

KUALA LUMPUR 25 Feb. – Insurans kenderaan bermotor negara akan meningkat secara berperingkat-peringkat bermula tahun hadapan hingga 2015 bagi mengimbangi kerugian yang ditanggung syarikat insurans.

Menurut Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM), Abu Hassan Alshari Yahaya, penstrukturan tersebut akan menyebabkan insurans motor akan meningkat setiap tahun.

Bagaimanapun ia tidak akan membebankan golongan berpendapatan rendah.

Amacam…? Nak gak tengok kebijaksanaan golongan yang memerintah negara ni, especially yang diambil bekerja pegang jawatan tinggi kat Bank Negara. Apa sebenarnya strategi dan mekanisme dia orang untuk melaksanakan ayat terakhir tu. It’s going to be interesting!

12 Respons to “Badut Atau Pendita?”

  1. err…golongan berpendapatan rendah pakai moto je

    yang berpendapatan tinggi pakai kereta…

    kaya = bayar mahal

    kurang kaya = bayar rendah

  2. yang guna motor la kaya…saving banyak..hehehe… tu belum kuar topik xpakai seatbelt belakang kena kompoun maksimum RM300…budak 3 tahun x pakai seatbelt, da ada saman RM300…hehehe…

  3. tidak membebankan gua… sikit pun tak… RIAK!

  4. ah, sudah terang lagi bersuluh. mereka ini badut.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: