Datuk

Sifu M. Nasir dapat anugerah ‘Datuk’ daripada Sultan Pahang. Lepas ni Datuk M. Nasir. Gelaran ‘Sifu’ masih maintain ke tak? Sifu tetap Sifu beb… kan? Seandainya gelaran ‘Datuk’ sesuatu yang amat bernilai tinggi, maka pendapat peribadi aku yang bias dan berat sebelah sebab aku sememangnya pemuja M. Nasir, sesungguhnya M. Nasir berhak dapat gelaran tu. Sekurang-kurangnya dapat anugerah tu semasa masih berhayat. Kalau tak nanti senasib dengan Allahyarham Tan Sri P. Ramlee… adoi laaa…

Sesetengah orang memang tak mahu gelaran ‘Datuk’ ni tapi dah baginda Sultan nak bagi, kenalah ambil juga. Sesetengah orang berebut-rebut nak, lagi-lagi kalau dia tu kepala kompeni GLC. Tak kiralah kompeni apa pun, kan? Kenapa ya kebanyakan orang nak sangat gelaran ‘Datuk’ ni ek? Aku tau sorang kepala kompeni yang dulu tak ada gelaran ‘Datuk’. Bebaru ni dia dapat gelaran tu. Memang betullah gelaran ‘Datuk’ tu bawa perubahan kepada orangnya. Memang dia berubah sejak dapat ‘Datuk’. Dulu dia kepala kompeni yang besar. Sekarang dia kepala yang besar sementara kompeni dia makin nak jadi kecil… Kepala… kepala…

p/s: Lisa Surihani akan dapat gelaran gak ke? Kalau nak dapat pun, biarlah Datuk atau Tan Sri… tapi janganlah Datin atau Puan Sri…!!! Aiyaaarrrkkk…! Tidaaakkk…!!!

12 Respons to “Datuk”

  1. itu kepala hotak berjambul (kehkehkeh)

  2. siapa? azs? itu faridah juga sudah lapat latuk.

  3. gambar lu ni sinikal..kahkahkah

  4. Datuk Sifu la namanyaaa…

  5. itu ramli sarip…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: