Datuk Sifu Tu Melayu

Kenapa aku teramat respek Datuk Sifu M. Nasir? Memanglah bukan sebab personalitinya, tapi sebab apa yang telah dia buat. Macam-macam dia dah buat. Dan oleh kerana kita belajar apa yang kita belajar, maka antara apa yang aku belajar daripada beliau ialah untuk kenal lagu irama Melayu. Biarpun dah dimodenkan. Daripada aku jenis yang semasa zaman belum baligh dulu cukup menyampah dengar lagu tradisi Melayu sampai boleh blah dari depan TV bila tersiar dalam filem Melayu, sehingga aku jadi tertarik dan nak amati irama dan lirik setiap lagu Melayu yang tersiar. Terima kasih kepada dua sifu besar — Tan Sri Allahyarham P. Ramlee dan… Datuk Sifu M. Nasir.

inang bujang dan dara mp3 | lyrics

Maceh Tan Sri Seniman Agung dan Datuk Sifu! Maceh kerana memancang umbiku kembali ke bumi Melayu!

p/s: Datuk Sifu… sowi sebab terpaksa curi lagu ni dari web tu… Tak reti camne nak masukkan lagu dari kaset ori yang ada ni dalam bentuk audio je ke sini… Betullah! Memang ada kaset ori ni… cet…!

12 Respons to “Datuk Sifu Tu Melayu”

  1. ke pasal umur dah meningkat remaja ni lu dah mula minat lagu lagu macam ni?

  2. sekarang dah tak de persetubuhan haram lagi ke…ekeke…

  3. ini antara orang yang gua nantikan untuk dapat Datuk. ingatkan dia dulu dapat sebelum siti nurhaliza (uhuk)

  4. Leceh la banyak sangat datuk, dato’, ds, tun. Nasib baik aku tak bersembang dgn dorang2. tapi aku paling seronok bila main gold dgn datuk, dato’ tan sri dan ds sebab sebelum main panggil gelaran….sampai lubang ke 2 dah panggil….keras sikit bro, jatuh gelaran kpd bro je.

Tinggalkan Jawapan

