Hanya Bagi Mereka Yang Mahu…

Gambar ni aku kidnap dari http://www.photoblog.com/azhar73/

“Kerja tu pun boleh jadi ibadat,” kata Tok Ustaz. Sendiri mau ingat. Sendiri mau niat. Sendiri mau buat. Betul tak? ‘Sendiri’. Tu kata kuncinya… pergh… macam berbahas pula… aharks…!

Ni kisah benar kat Cheras. Sahabat ofis ke tanah perkuburan di sana atas urusan pengebumian Allahyarham Atoknya. Penggali kubur yang bertugas dah bertukar. Bukan yang biasa kerja kat situ. Ke mana pergi penggali kubur yang lazim?

“Dia dah tak kerja gali kubur lagi dah,” jawab penggali kubur yang baru tu. “Dia dah menang nombor. Dekat RM1 juta. Terus tak kerja gali kubur dah.”

8 Respons to “Hanya Bagi Mereka Yang Mahu…”

  1. apa jadi pada si penggali kubur yang menang nombor tu sekarang? adakah hidupnya semakin bagus atau dia dah kembali menjadi penggali kubur – di tempat lain? eheh.

  2. hahaha…. walau pon ku susah dan pecah belah kerana duit..nama nak main nombor jauh sekali..

    “ya tuhan ku, kau kurniakan la kekuatan pada ku”

  3. penggali kubur tu dah beli kereta sport dgn duit Loteri dia tu dan terlibat dgn satu kemalangan. adakah dia sudah kembali ke kubur atau hospitalisation leave yg panjang?..hehehe..

  4. kalau nak menang loteri jadilah penggali kubur sbb penggali kubur tahu kubur yg mana untuk dipuja utk dapat nombor. nak yg mati eksiden, mana beranak, kena bunuh, anak dara dsb.

    • Dan kusangkakan selama ni penggali kubur adalah profesion yang menginsafkan… Rupa-rupanya sama kelas dengan profesion Imam dan Bilal gak… Adoi laaa… Aharks…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: