Cempedak Atau Nangka…?

Dalam Facebook pun aku letak benda ni. Sampai sekarang aku memang tak reti nak bezakan cempedak dengan nangka. Ni buah apa sebenarnya ek…?

Anyways, kata Ira sahabat beta di Facebook, buah nangka duri di kulitnya tajam-tajam. Buah cempedak pula duri di kulitnya besar-besar dan tak tajam sangat. Sahabat-sahabat lain suruh k0pek dulu dan tengk isinya baru boleh kompem cempedak atau nangka. Wallaweh…! Kalau masa tu aku nak beli cempedak kat kedai yang jual dua-dua buah ni, mahu ke tauke kedai tu bagi aku kopek sebelum decide nak beli ke tak? Cet…! Sahabat lain pula kata sekarang dah ada klon cempedak nangka. ‘Daka’ namanya… Betul ke ni…? Macam duku, dokong dengan langsat le ni ek…?

Apa-apa hal pun, nanti aku kopeklah bila dah cukup ranum nanti. Kalau cempedak, aku bancuh tepung lazat buat goreng. Kalau nangka, aku buat gulai, atau bak kata Ira, buat pengat. Pengat? Ni first time. Nanti nak tanya Ira resepinya.

14 Respons to “Cempedak Atau Nangka…?”

  1. cempedak….

    kalu salah gua tukar nama FB gua jadi nama indon..

    kalu betul lu panggil maid lu dengan nama russia

  2. maid lu lu kena panggil yuliya (nama indon dia) izabavyeva tau

  3. cempedak bau dia kuat skit.

  4. woit ni dah hari yang ke berapa nih?

  5. Wa suka seniwati zaiton n murni sarawak. Masa muda2 dolu laa.. heheh nyampuk lak… Wa confirm yg tu nangka…

  6. Aku duduk amerika pun tau tuh nangka. Buat malu org perak jer.

Tinggalkan Jawapan

