Bak Kristal

Suka hati akulah nak tafsir macam mana… cet! Dah memang salah satu hobi aku ialah menafsir lirik lagu ikut suka hati aku, so? Dan tafsiran aku tentang Cinta Kristal masih sama macam dulu — versi Rahim Maarof mahupun versi Awie. It’s about lelaki tu akan menyetubuhi wanita tu buat kali pertama.

Yup… that’s my interpretation. Tak apalah kalau tak betul pun. Bukan aku yang tulis lirik tu. Aku dengar dan tafsir aje… aharks…!

11 Respons to “Bak Kristal”

  1. Cara bomoh-bomoh kat Malaysia ni mentafsir pun tak pernah sama… Berbeza beza jugak…:)

  2. rambut sama hitam, dye je kaler lain…

    • Wa pernah sembang dengan member-member tentang simpulan bahasa lu tu bro. Kesimpulannya peribahasa tu mungkin terlalu amat lama yakni sebelum kedatangan pedagang asing di Tanah Melayu – ATAU – peribahasa tu dicipta oleh tok nenek orang Melayu yang bukan dari tanah Kesultanan Melaka.

      Wa tak terima simpulan bahasa tu sekarang sebab wa dah tengok rambut yang selain hitam – atas dan bawah, luar dan dalam…

  3. kehkehkeh… tafsir.. tafsir

  4. sedap ikut tafsiran sendiri

  5. Tenggiling Emas Says:

    Cube tafsir lagu Umpama Mimpi Dalam Mimpi – Kamasutra

  6. Tenggiling Emas Says:

    hehehehe…sifu cheeserr…ahaks….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: