Perbezaan Kita…

“Kau lebih utamakan dia daripada aku?”

“Ya.”

“Kau lebih sayangkan dia daripada aku..!”

“Tidak.”

“Bagaimana mungkin…???”

“Mengutamakan dia tak bermakna aku lebih sayangkan dia daripada kamu. Mengutamakan dia lebih daripada kamu kerana tanggungjawab aku. Menyayangi kamu lebih daripada dia kerana itulah yang dibisikkan oleh kehendak hati aku. Yang datang dari hati sememangnya sentiasa ikhlas. Sedangkan yang aku buat nampak di mata belum tentu apa yang aku mahukan dalam hati. Di situlah kau dan aku berbeza…”

“Kenapa kita berbeza?”

“Kerana kau lebih utamakan dia sebab kau memang lebih sayangkan dia daripada aku. Bisikan kehendak hatimu memang mahu sayangi dia melebihi kau menyayangi aku. Sedang aku tak demikian. Kita berbeza kerana kau bijak, sedang aku terus dalam kebodohan…”

6 Respons to “Perbezaan Kita…”

  1. makin kerap gua baca, macam macam gua fikir…..

  2. ini konflik cinta dan kerjaya lah ni…

Tinggalkan Jawapan

