Cita Rasa

Sesetengah orang nampak comel pada muka. Pipi gebu, mata bundar, hidung montok… bla bla bla… Takrif Kamus Dewan—

comel (چوميل)I
(comél) 1. cantik dan menarik (bkn kanak-kanak); 2. cantik dan menarik serta kecil orangnya (bkn gadis atau wanita), kecil molek; 3. kecil dan cantik (bkn benda, binatang, dsb) kecil dan cantik;

Betullah kata kengkawan aku agaknya… cita rasa aku pelik. Comel ikut takrif aku bukannya pada paras rupa atau bentuk dan saiz badan sangat. Tetapi kombinasi lain-lain faktor — gerak-geri, gaya, perawakan, senyuman, intonasi kata-kata, cara layanan… bla bla bla… Kalau semuanya menepati minat, maka bagi aku tu memang CóMéL… Ada masalah…? Suka hati akulah… cita rasa aku… Ni isu apa yang aku rasa tau. Bukan apa yang ditetapkan Dewan Bahasa… Aharks…!

18 Respons to “Cita Rasa”

  1. lu ni jenis suka disentuh belai… kehkehkeh

  2. disentuh belai ke disentuh belalai?…

    hahaha..

  3. I pun rasa I comel! ahaks!

  4. Gambar best thank you

  5. apa apa pun, comel tu mesti kene mengene dengan “kecil”….. kalau orang “puji” kata “belalai u comel la…..!”, bagus ker tak bagus tu?

  6. Damn, alangkah indahnya ciptaan Illahi huuhuuu

  7. Indahnya ciptaan Illahi…. huhuhhu

  8. Tenggiling Emas Says:

    pergh….patut la ramai org kate aku comel….hihikhikhik…

  9. Tenggiling Emas Says:

    Ade…time berseluar ketat dan berbaju sendat….haaauuuussss….

Tinggalkan Jawapan

