Bangunan Saja Yang Terpelajar

Tahun ni report card boleh diambil bermula dari jam 8:00 pagi. Sebelum ni boleh lebih awal daripada tu. Sekarang macam tak dilayan. Peraturan sekolah mana ni? Ni peraturan sekolah kebangsaan bawah Kementerian Pelajaran Kerajaan Persekutuan, sekolah agama bawah Majlis Agama Islam Selangor Kerajaan Negeri, dan juga… alahai… tadika persendirian. Hari nak ambil report card? Weekdays!

Dan seperti biasa, masing-masing ikut selera masing-masing nak tetapkan hari apa untuk mak bapak datang ambil report card. Tadika tetapkan hari Isnin. Sekolah kebangsaan tetapkan hari Khamis. Sekolah agama tetapkan hari Jumaat. Berapa lama masa diperlukan untuk ambil report card? Bergantung kepada barisan dan bebelan ibu bapa dan guru masing-masing. Mak bapak yang kerja makan gaji tapi nak ambil report card anak, sila ambil cuti tahunan untuk tiga hari tu sebab anak masing-masing bersekolah pagi pun ada, petang pun ada.

Apa? Bos tak bagi cuti? Well… macamlah kau orang tak tahu bahawa para bos-bos spesies tu, anak-anak dia orang termasuk ke dalam salah satu daripada dua kategori saja — Anak bongsu dia dah khatam semua jenis sekolah yang perlukan report card; atau, anak-anak dia orang tu anak-anak liar yang terbiar.

8 Respons to “Bangunan Saja Yang Terpelajar”

  1. memang ntahapahapa punya ruling. buat je hari sabtu tak boleh ke? tak pun sabtu pertama cuti sekolah. cheh.

  2. kalu gua punya taktik jahat, suroh mintak no fon cikgu… manatau boleh berakhir ke jinjang pelamin ke. Atau ranjang tidur ke, bergantung pada situasi la..

    kalu cikgu lelaki ” babah sebok!!!”

    kalu tak pergi ambik anak anak kena karate ke dengan cikgu?

  3. dulu gua ganti bapak gua amik report card adik gua…
    macam2 komen dilemparkan oleh guru kelas ke atas adik gua…
    last-last.. gua jawab :
    “tak pe cikgu.. balik ni saya terajang dia… ” sambil senyum gua tunjuk thumb up pada adik gua!

  4. klau gduh2 tu……..pancut jelh…………spaye istri mlut diam………shut up///////……hehe

Tinggalkan Jawapan

