Un, Dis

Zaman sebelum emel dulu orang guna apa yang dipanggil “organizer”. Ala-ala diari tapi ada lebih banyak folder dan template di dalamnya untuk address, notes, appointments, bla bla bla… Sekarang ni pun orang masih guna, kan? Tapi kebanyakannya dah start beralih ke smartphone, kan?

Masa memula kerja dulu, sorang member ofis ni memang gunakan organizer. Tapi organizer dia ada macam-macam kertas dan dokumen sampingan yang terselit-selit kat merata-rata halaman sampai terkeluar. Petang tu kita orang lepak kat lobi pejabat sebelum balik rumah. Dia letak organizer dia yang banyak kertas dan dokumen terselit-selit tu. Maka salah sorang bos besar pun tuding ke arah organizer dia sambil komen; “An unorganized organizer.”

UNorganized” atau DISorganized” ek? Sejak saat tu sebenarnya dan sampai hari ni aku masih tertanya-tanya…

8 Respons to “Un, Dis”

  1. bergantung pada kerja kot… gua dulu pon pakai gak benda ni last last banyak kosong je

    gua rasa gua la unorganized kot

  2. gua dulu ada organizer gua uruskan.. last2… organizer tu yang uruskan gua..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: