Manggis dan Nostalgia Kanibal

Dah bertahun-tahun tak ke Bidor melawat dusun yang banyak durian dan manggis. Hari tu Uda bagi manggis. Lazat! Teringat Ayahanda Alang tunjuk skil kupas manggis. Best!

Sama ada manggis comel, manggis sedang atau manggis besar, semuanya lazat dan sedap belaka. Manis. Masam. Dan berasid! Aharks…!

Dan aku teringat zaman belum baligh dulu aku dibawa nonton wayang cerita Hollywood. Kalau tak silap judulnya ‘Return to the Cannibal Mountain’ atau lebih kurang gitu le. Kisah tentang sekumpulan saintis panjat gunung dan masuk hutan yang di dalamnya ada masyarakat kanibal. Alaaa… spesies orang makan orang tu le… Lokasi penggambarannya di hutan kat Malaysia. Dan salah satu adegan tu, sekumpulan saintis mat saleh tu jumpa pokok manggis dan makan buahnya. Lazat!

8 Respons to “Manggis dan Nostalgia Kanibal”

  1. bunyinya macam cerita lucah je….

  2. …hitam2 sitampok manggis,walau hitam dia manis…hitam2 sitampok manggis,dlm manis dia bengis…hitam2 sitampok manggis,walaupun bengis wak GIGIT !!!….haaaaaaabiiiiiiiiiiiiis….

  3. Tertelan air liur tengok keputihan manggis ni

  4. Tenggiling Emas Says:

    Dalam hitam ade putih…dalam putih ade hitam…tanpa putih siapalah hitam…tanpa hitam siapalah putih…Erk? Bende ape aku mengarut nih….

    • Dalam hitam ada putih = rambut bos lu dulu

      Dalam putih ada hitam = pun rambut bos lu dulu

      Tanpa putih siapalah hitam = lu

      Tanpa hitam siapalah putih = awek lorat lu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: