Kita Masih Ada Peluang

Dan Ramadan kembali sebagaimana ia pernah datang dan pergi. Sepanjang yang kita tahu, Ramadan kita hari ni ialah sebagaimana yang telah dinyatakan oleh Rasulullah SAW lebih 1,400 tahun dulu — rahmat, maghfirah, dan pelepasan daripada api neraka — dan tiga fasa ini berturutan.

Tahun lepas macam mana ek? Fasa pertama pun aku tak sure entah apa-apa yang aku buat. Dah kalau fasa pertama pun tak pass, fasa kedua nak berjaya macam mana ek? Dan kalau fasa kedua pun diragui, boleh dapat ke fasa ke tiga tu…? Hmmm…

Allah SWT yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang masih memberi sisa usia untuk aku tempuh Ramadan sekali lagi tahun ni, sebagaimana Allah SWT dengan limpah kasih sayangNya memanjangkan umur kalian juga… Mari kita sama-sama jangan persiakan ia lagi insyaAllah… Lebih-lebih lagi kalau ia dipersiakan dengan menabur gosip yang kita sendiri tak ada bukti nak mengesahkannya. Boleh jadi fitnah tu. Lebih dahsyat daripada membunuh tu! Seakan menuduh wanita suci berzina tu…! Na’udzubillah…! Semoga Allah memberi rahmat dan pengampunanNya kepada kita semua… Dan semoga orang yang digosip dan difitnah itu juga sudi mengampunkan kita… InsyaAllah… (p/s: Ampun dan maaf ni biasanya kalau tak minta, tak dapat… kan? Kan?)

Advertisements

5 Respons to “Kita Masih Ada Peluang”

  1. Tenggiling Emas Says:

    Sesungguhnya amat mudah untuk menuding jari dari menghormati….wa pun penah kene tuduh ade skandal….erk….

  2. Tenggiling Emas Says:

    Skrang mmg bini org or ex-bini org yg nampak menarik beb…realiti bukan fantasi…

  3. Kalau mintak maaf dengan wak…..anytime…anyday…. Cakap je berape kati nak…. Kecuali hari Sabtu,wak tak sediakan beg………kena bawak sendiri…….harap maklum..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: