10 Kali Ganda 6 Weh!

Dah selalu sangat jumpa kengkawan lepas Ramadan yang sibuk berpuasa 6. Tapi belum pernah lagi jumpa kengkawan yang lepas Ramadan sibuk berpuasa 60. Puasa fidyah ke tu sebab bersetubuh pada waktu siang di bulan Ramadan! Aharks… Triple tu! Puasa Ramadan 30 hari pun tak sanggup lagi mahu puasa 60 hari ke? Lepas tu still kena qada puasa Ramadan tu tau! Isy… tunggulah matahari terbenam dulu weh! Sabar… sabar… Kontrol nafsu yang mencanak-canak tu le antara latihan puasa beb… Yang hang dok pi usha awek sampai tegang semua urat semereh tu pasai apa…? Loqlaq sungguh…

4 Respons to “10 Kali Ganda 6 Weh!”

  1. Allah bertanya pada nafsu “Siapa Aku dan siapa kau” Nafsu menjawab “Aku aku, Engkau engkau” 3 kali Allah bertanya dan itulah jawapannya. Maka Allah murka dan lempar nafsu ke dalam Neraka dan bertanya “Siapa Aku dan siapa kau” Nafsu masih menjawab “Aku aku, engkau engkau” Dan Allah perintahkan tiada makan dan minum kepada nafsu, maka nafsu pun lemah dan Allah bertanya lagi “Siapa Aku dan siapa kau” Dan Nafsu pun menjawab “Aku hamba Allah dan Engkau adalah Allah pencipta aku” Bila nafsu kuat, semua anggota badan lain lemah untuk melawan. Bila nafsu lemah, semua anggota badan lain kuat. Jadi kalau nafsu siang Ramadhan tinggi semacam maka otak tidak berfikir, badan mengikut dan antara pusat dan lutut mengikut nafsu.

Tinggalkan Jawapan

