Apa Itu Mood Raya?

Mana le aku tahu… Terasa layan je emosi bila dengar lagu-lagu hari raya? Hati dan perasaan dah tak ada kat tempat di mana kita sedang berada tetapi berada di mana kita imaginasikan kita nak sambut raya? Dah tak hirau sangat sama ada juadah berbuka puasa mewah dan lazat atau tak? Dah tak pergi masjid berterawih lagi dah? Dah tak mengaji dan bertadarus lagi dah?

Dan selalunya mood raya ni bertahan berapa lama ek? Sehingga selepas solat sunat Aidilfitri? Masuk raya kedua? Seminggu? Sebulan? Sehingga kompeni buat jamuan raya? Selagi masih boleh terasa duit setiap kali tangan menyeluk poket dan dompet? Aharks… tahun ni aku dapat banyak sampul angpau raya kosong, tapi rasa-rasanya akan lebih banyak tinggal kosong daripada berisi… adoi laaa… Tak ada ke saintis bijak pandai nak cipta sampul raya yang kalau isi dua puluh sen pun terasa dari luar macam berisi duit kertas? Hmmm…?

Dan tahun ni Salleh Yaakob beraya kat mana ek…?

SéLáMáT MéRáíKáN áíDíL FíTRí
BéRHáTí-HáTí Dí JáLáN RáYá

6 Respons to “Apa Itu Mood Raya?”

  1. hahahaha gua semalam aru bincang dengan bini, salleh yaacob beraya di mana agaknya. masak beb, hahahaha…

    • Ekekekekeke… Gua pun baru bincang dengan Permaisuri beta semalam, tahun depan gua masih kena beraya dengan dia juga ke atau tak… aharks… Aiyaaarrrkkksss…!!!

  2. salam aidilfitri…
    salleh yaacob raya sensorang la kot…
    binis nak balik umah masing2…

  3. kehkehkeh.. Salleh salleh…. Kehkehkeh… Berapa peket duit raya dah dia siapkan?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: