Kalau Permaisuri Cuti…

Ni yang nak marah ni… Setiap kali Permaisuri cuti, dia mesti memasak. Dah hobi dia memasak, nak buat macam mana, kan? Kan? Dah tu lazat pula tu. Maka semalam sempena cuti ganti Awal Muharram, dia beli ketam. Masak gulai lemak ketam. Kemudian ikan cencaru bakar. Dah memang dia tahu aku paling suka inkan cencaru. Balut dengan daun kunyit lagi. Dan air asam dia yang famaous tu… perghhh…! Lepas tu ada kangkung belaacan pula. Dan semalam aku memang tak masuk dapur langsung. Dia dengan maid dok mengerjakan semua menu tu.

Lantas aku pun dengan tak malunya makan tengah hari tiga pinggan nasi. Langsung pesan kat Permaisuri yang aku takkan dinner semalam. So bila dia orang semua dinner seperti biasa dalam jam 7:00 PM, aku tak makan. Tapi jam 10:00 PM aku buka tudung saji dengan harapan semua lauk dah langsai. alamak! Kenapa masih ada sikit lagi gulai lemak ketam ni? Dan ada tiga ketul lengan ketam lagi! Ikan cencaru bakar masih ada sikit bahagian ekor. Air asam pun cukup-cukup.

“Kalau-kalau abang nak makan gak… Mana le tahu…” Permaisuri explain dalam nada sinis. Well… tiga pinggan lagi nasi malam tadi. At 10:00 PM! Adoi laaa…

8 Respons to “Kalau Permaisuri Cuti…”

  1. memang sedap la cencaru cicah air asam…

  2. dah 3 pinggan nasik, bantai tido pulak… pergh! cemerlang!

  3. patut la makin kurus.eksesais 4 jam.

Tinggalkan Jawapan

