Menunggu Ni…

Serba salah weh sama ada aku nak ceritakan ni atau tak. Tapi kan… Adoi laaa… Aku cerita jugalah!

Ni kisah benar siang tadi. Kat ofis. Semalam aku order sesuatu online. Maka siang tadi sorang amoy dari firma tu menelefon aku. Katanya sistem dia dapat notification tentang tempahan aku, tapi tak dapat nak verify money transfer yang aku buat. So dia minta aku emel atau faks payment slip tu.

“No problem. I will email it to you shortly,” aku kata. “What’s your name, please?”

“Okay. You email to me haaa… I’m waiting,” amoy yang bersuara manja tu balas.

“What’s your name please?”

“I’m waiting. Email to me haaa…”

“Yes, I will email it shortly. What’s your name please?”

“I’m waiting.”

Aku terdiam kejap. Amoy ni kenapa? Dia faham tak apa aku kata tadi atau… Eh? Kejap! Kejap?

“Did you mean that your name is ‘waiting’?” aku tanya.

“Yes!” dia jawab. Huh??

“How do you spell your name?”

“W-E-Y T-E-N-G,” balas dia. “Wey Teng.”

Hmmm… Cepatlah selesai perbualan telefon ni! Aku serius nak terberak! Dan ya… Ni kisah benar! Ni bukan fiksyen!

8 Respons to “Menunggu Ni…”

  1. anda kemalu maluan? hahaha

  2. kehkehkeh… Kalo ‘toh-cheng’ lagi parah!
    Kehkehkeh

  3. wahahaha…dah macam tgk citer Austin Power…

    “Fuk Mi and this is Fuk Yu…”

  4. So..ape bende diorder tu? *mode: macik gosip tepi tangga*

Tinggalkan Jawapan

