Ya! Aku Suka Memasak!

Weh! Dah berapa kali aku kena cakap pasal ni ek? Cet…! Ya! Aku memang suka memasak sejak dulu. Sejak lepas grad. Aku memang suka mereka-reka masakan dan resepi. Tapi tak pernah le aku bukukan atau dokumentasikan. Sebab aku bukan chef profesional.

Dan ya! Sebab aku suka memasak, aku memang suka tengok rancangan memasak kat TV, especially kat Astro — AFC, Foodnetwork, kekadang T&L pun ada pasal masak memasak. Awat? Hang pelik kenapa orang jantan macam aku suka tengok rancangan memasak? Aku sampai boleh kenal hampir semua chef host rancangan memasak tu tau. Antaranya—

Dan aku pun tahu betapa renyahnya sometimes nak buat French food nih. Bahan-bahannya kekadang susah nak dapat. Tapi kalau dah dapat... Lazat...!

Dan dah banyak kali tonton pun aku tahu makanan Scandinavia banyak fish base. Hanyir kalau mentah tapi bila dah masak... lazat menjilat!

Yes! Banyak sungguh makanan yang nampak canggih dan lazat serta complicated tapi sebenarnya simple dan boleh settle dalam masa 30 minit je. Yup... 30 minit je... Licin bersih!

Lain sikit macam Scandinavian food, yang ni mentah pun sedap, tapi kalau dah masak teramatlah lazat rasanya...!

Dan Mexican food tak pernah mengecewakan aku! Tak pernah! Pedas, kecil molek cili api, lincah dan keletah! Yup... Lazat!

Dan makanan paling favourite aku so far selepas Mexican food, is ofkoz, Italian! Yummy! Simple, lincah, kekadang pedas, selalunya keletah, dan kekadang ganassszzz...! Lazat!

10 Respons to “Ya! Aku Suka Memasak!”

  1. sama la kita…..aku selalu reka makanan hanya dengan benda2 pantas – maggi, roti, burger. Dan bila aku masak seolah2 event for the year kat rumah….semua kena tolong.

  2. muhamadov ghafarov Says:

    err… apasal Chef Nancy Lam takde?

    lu tak minat ye chinese fud ye?

  3. err… ni cerita pasal kelazatan jenis makanan atau host chef yang dilampirkan ye?

  4. kalau dah gambar camnih, memang chef didahulukan, chef jugak yang diutamakan…hehehehe…

Tinggalkan Jawapan

