Peragawan Baju Raya

Habis dah ke barang-barang raya kat KL diborong habis dek orang Selangor masa cuti Nuzul Quran hari tu? Anyways, baju Melayu, baju kurung, kebaya, bla bla bla… Dan juga baju nak buat berjalan ke rumah sedara mara dan kengkawan kan? Kan? Atau t-shirt je? Tu bagi orang KL. Yang majoriti kerja ofis setiap hari. Yang kerja kilang setiap hari pakai uniform mungkin ada yang beli baju kemeja yang orang kerja ofis pakai tu sebagai baju raya dia orang. Nampak macam nak pergi ofis pada hari raya.

Dan fesyen raya tahun ni pula agak-agaknya…? Well… teori aku — fesyen K-pop. Yup… Baru betul nampak macam orang Korea sambut raya. Tapi kalau sungguh macam tu, memang seronok banget raya aku tahun ni — pandang kiri kanan atas bawah depan belakang semua paha-paha belaka! Perghhh..! Aku suke! Aku suke..!

Ramai-ramai jantan pakai macam ni pepagi raya, masuk dalam masjid nak solat sunat Aidil fitri. wow…! Meriah masjid! Kena pula Tok Imam dan Tok Khatib serta Tok Bilal pun gila K-pop gak… perghhh…! Raya! Laya! Laye! Luit laye!

Dan para aweks pula gila pakai camni. Kompem aku gila! Paha! Paha! Mahu tergolek aku tepi jalan kalau semua pakai gini. Attack! Attack! Akulah yangkena attack. Bukan dia orang. Vulnerable betul… Selera paha amoy… Aiyaaarrrkkksss…!

Tapi kan… kan… kita bercakap pasal raya kat Malaysia ni… Raya yang majoritinya Melayu. Dan Melayu pula jenis yang makan nasi lemak, gulai lemak, roti canai, rendang ayam, rendang daging, serunding, bla bla bla… Dah bukan paha selera aku dah kalau camtu… Paha nasi lemak dah ni… Adoi…! Wallaweh! Alahai… Buat sakit hati aku je merenung tapi tak stim di pagi raya yang setan semua dah terlepas semula tu… Alahai kecewanya…

Tinggalkan Jawapan

