Jangan!

Seperti tahun-tahun sebelumnya juga, kan? Tahun ni pun dah berlaku, kan? Zaman aku belum baligh dulu orang main mercun dari bandar sampai ke kampung sampai ke hutan. Kebanyakan mercun lebih kurang sama dengan apa yang ada sekarang. Tapi dulu ada tak kes orang cedera parah atau mati sebab mercun? Mungkin ada tapi tak masuk paper kut? Entah…

Tapi sekarang banyak kes orang mati atau cedera parah sebab mercun kan? Mercun pun dah macam-macam jenis. Lapar pula rasanya bila tengok kes-kes orang cedera parah dan mati sebab mercun ni. Eh jap… lapar ni pasal puasalah! Bukan pasal tengok orang cedera parah main mercun! Adoi laaa…

Agaknya mercun zaman sekarang ni kurang kualiti dari segi keselamatan ke? Atau sebab bebudak zaman kini tak sehandal dan sehebat bebudak zaman aku handle mercun? Atau bebudak zaman kini terdedah dengan lebih banyak material canggih yang lebih mudah dan mampu diperolehi untuk buat mercun sendiri?

Advertisements

2 Respons to “Jangan!”

  1. tiba tiba teringat daging masak merah bila tengok gamba tu

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: