“Jadi Bini Aku, Boleh…?”

Tetiba teringat masa baru lepas graduation dulu. Sembang-sembang sesama jantan kompem mesti ada isu pasal kahwin. Al-maklumlah… berlagak baru lepas grad. Gatal sibuk nak kahwin. Maka antara topik sembang berkaitan babak ni ialah macam mana nak propose. Dalam suasana paling romantik dan akan diingat sampai mampus. Yelah tu…

Tapi macam biasa gak, cadangan tak menjadi, debat yang timbul. Debat selorohlah. Sesama kita orang ni mana ada debat yang serius dan intelektual… Cet! Dan antara isu debatnya ialah bila aku kata “Kenapa asyik propose si perempuan untuk jadi isteri? Kenapa tak propose diri sendiri jadi suami?” Huk allooo… pun jadi isu debat… ekekekekekekeke… Bukan ke implikasinya sama je? Bengong punya aku…

But then again, salah ke kalau kita para jantan propose “Sudikah kau ambil aku jadi suamimu?” Salah ke? Tapi aku tak boleh blah proposal formal macam ni laaa… Kiok! Ingat ni filem ke haper? Lepas kahwin nanti tak adanya pulok nak berbahasa-bahasa macam ni… Gambir… “Jadi isteri aku, boleh?” Tu lebih best! Aharks!

Tapi sebab tetiba teringat ni maka gatallah pula aku nak kahwin… Eh? Silap! Gatallah pula aku nak berpuisi proposal. Damn! Kenapa aku tak terfikir nak buat proposal macam ni pada Permaisuri aku dulu ek…? Transform dalam bentuk gambar kami berdua. Frame. Kemudian gantung di dinding rumah. Sebagai peringatan dan nostalgia tentang titik permulaan semua ni. Kau orang tak nak try? Alah… it’s still not too late to do this. Kalau tak dengan yang sedia ada, dengan yang bakal ada, kan? Kan? Bukan ke? Ke? Don’t worry, aku tak claim royalty… ekekekekeke…

2 Respons to ““Jadi Bini Aku, Boleh…?””

  1. haaa.. Dulu dengan bini pun tak la romantik mana taim nak melamar…. Dok rasa stabil bincang terus cerita sama orang tua….
    Nak romantik taim aniversary tiap2 tahun… Propose ke bilik… Kehkehkeh

Tinggalkan Jawapan

