Bawa Pejabat Ke Kampung

Mood raya belaka dah masing-masing. Mood balik kampung? Well… tahun ni beraya outstation. As usual trafik lebuh raya memang gempaklah kan. Tapi kena tempuh dan redah je. suspens sepanjang perjalanan sebab macam-macam boleh jadi. Kereta aku p[ula suspek gasket bocor. Adoi laaa… time-time gini pulok…

Anyways, since tahun ni raya ala kampung, maknanya dari pagi sampai ke petang rumah tu tak berhenti dikunjung adik-beradik sedara-mara yang datang dari segenap mana entah. Oleh kerana aku jenis yang tak bercampur orang sebab aku lebih suka bercampur buat orang, maka manalah aku kenal sedara-mara… (amboi berlagak sungguh…! Adoi laaa…) Tapi memang tak boleh blah kalau beraya di kampung pakai baju kemeja yan glengkap bertali leher, kan? Kan? Ada ke orang buat macam tu? Sebab biasa kat kampung tak pakai baju kemeja, apatah lagi tali leher. So bila raya menjelma, baju raya kita ialah kemeja, slack dan tali leher bagai! Berani?

8 Respons to “Bawa Pejabat Ke Kampung”

  1. itu mintak kena azan kat telinga tu

  2. rumah tepi sawah , pakai langsir kuning…
    abang dah pakai lelawa , alamak..!! kene tunggu rendang kering !

    tunggu punya tunggu , mata naik sepet…
    wuyyyooooo…. tungku siap alas kapettt…!!

    rendang dalam kuali , ketupat dalam periuk…
    selamat hari raya aidilfitri , wak mintak maap salam cium dan peluk !

  3. ni bukan sebab x puasa kena duduk kat pangkin ke? hehehe…

  4. wooo…ingatkan sebab jadi budak2…hehehe…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: