Bukan Melayu

Pada ketika ni dam dam dum bunyi mercun kat luar tu. Chap Goh Mei ke? Sekarang ni ek? CGM ni perayaan mencari jodoh kan? Lebih kurang begitu le yang aku dengar. Entah… Nanti nak tanya Jason.

Anyways, orang kata mercun dan Tahun Baru Cina termasuk Chap Goh Mei ni memang sesuatu yang selari. Maknanya mesti ada mercun. Betul ke? Biasanya begitulah kan setiap tahun? Kecuali of course, negara aman damai dan tenteram yang tiada ketakutan seperti Singapura.

Dan bersempena Tahun Ular ni (ular ni suka membelit… aku geliiiii siot…!)—

Seminggu sudah Tahun Baru Cina
namun tiada pula di media
sesiapa pun antara mereka
yang menangis dan berduka
sebab hilang jari tangan dan nyawa

Errr… hari tu aku baling limau dalam tasik dekat rumah ni. Sambil nawaitu nak jodoh macam (tapi kalau boleh bukan sekadar macam tapi memang) dia ni… aiyaaarrrkkksss…!!!—

Advertisements

2 Respons to “Bukan Melayu”

  1. fuuu.. hajat…

    tiada tandingan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: