Aku Tak Layaklah

Entah apa punya perangai daaa… Dah tiga malam aku layan cerita hantu kat TV. Sorang-sorang le. Dah tu nak layan dengan siapa malam-malam buta kat rumah macam tu? Cerita hantu orang puteh, hantu Melayu, hantu Indon dan hantu Siam. The best so far — hantu Siam. Pakar pasal hantu dia orang ni… Atau pakar menakutan orang?

Anyways, orang Siam lawa-lawa kan? Dan variasi. Sebab orang Thailand ada yang rupa Cina, rupa Melayu, dan rupa Serani. Walau apa pun etnik dia orang tu, tetap cun belaka. Dan bila dia orang bercakap, perghhh…! Cair… Cair…

Dan aku hanya layak jadi kawan sahaja kepada orang Siam. Tak lebih daripada tu. Tak boleh nak bercinta dengan orang Siam. Aku tak cukup layak. Tak ada darah Siam. Tak cukup caring dan bertanggungjawab. Hmmm… mungkin betul. Do I need to improve?

Well… improvement is just skin deep. Lagipun I am what I am. Ni soal hati. Hati berbisik tak hendak, kehebatan tak relevan lagi. Apatah lagi kalau orang macam aku yang memang tak hebat langsung. Aku hanyalah seorang Melayu yang kalau memandu dalam kereta sendiri pun orang tak nampak. Huh? Wow! Tu dah ada kebolehan buat cerita hantu kereta yang bergerak sendiri tanpa pemandu tu! Dah ada sikit ciri-ciri Siam tu! Ekekekekekeke… Adoi laaa… Ya… Hakikat tetap tak berubah… Aku tak layaklah…

2 Respons to “Aku Tak Layaklah”

  1. jika kau fikirkan kau boleh,
    kau hampir boleh melakukan,
    jika kau fikirkan ragu ragu,
    usahamu tak menentu,

    engkaulah apa yang kau lakukan,
    terkandung dalam pemikiran,
    berfikir boleh melakukan,
    FIKIRKAN BOLEH!!!!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: