Puji-Pujian Bagi Allah Walau Apa Pun

Lebih mudah menerima takdir dan ketentuan Allah kalau takdir dan ketentuan tu membahagiakan. Sunggh amat susah bangat kalau yang ditakdirkan ialah penderitaan dan sengsara. Yang dapat takdir bahagia atas sengsara orang lain senanglah nak bagi nasihat kat orang. Senanglah cakap kalau kata-kata terakhir kat orang ialah “Menyemak je!”

Segala puji-pujian bagi Allah SWT. Aku tak mengharapkan pelangi ya Allah… Sekadar ribut taufan dan gelora ini berhenti. Sekadar harga diri yang aku tak dianggap sampah lagi. Sekadar tahu aku bukan sampah pun dah memadai. Maruah diri sangat-sangat terhina dipijak-pijak dia selama ni.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: